سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب است؟؟

لیپوساکشن برای چه مواردی استفاده می شود؟


لیپوساکشن یک روش جراحی زیبایی است که با هدف از بین بردن چربی اضافی موضعی در نواحی خاصی از بدن، اغلب معده ، باسن یا ران ها (دستگیره های عاشقانه، کیسه های زینتی و غیره) انجام می شود که افراد با وجود رژیم غذایی و تمرینات بدنی از شر آن خلاص نمی شوند.

هدف از این عمل جراحی، کاهش وزن بیمار نیست، بلکه بهبود اندام او است . ما لیپوساکشن را برای حل مشکلات اضافه وزن انجام نمی دهیم و لیپوساکشن باعث کاهش وزن ما نمی شود . بلکه منحنی های مرتبط با رسوب چربی عمیق را که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی رود، درمان می کند.

عمل لیپوساکشن، چگونه کار می کند؟

در طول این عمل که تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود، جراح کانول ها را در برش های ظریف قرار می دهد. این کانول ها با نوک های گرد و سوراخ دار به دلیل ایجاد فشار منفی امکان جذب چربی های عمیق و سطحی را فراهم می کند. بین 1 تا 5 لیتر چربی را می توان با جاروبرقی جارو کرد. اگر مقدار بیشتری برای آسپیراسیون وجود داشته باشد، لیپوساکشن دوم در نظر گرفته می شود. حداکثر مقدار نباید از 5 درصد وزن بدن تجاوز کند.

چه کسانی می توانند لیپوساکشن انجام دهند؟

زنان و مردان بالغ در هر سنی می توانند این روش را انجام دهند. با این حال، درک این نکته مهم است که لیپوساکشن فقط روی بافت چربی قابل انجام است . اگر مشکلات سیلوئت شما به دلیل شل شدن عضلات یا استخوان های بزرگ باشد، لیپوساکشن هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

لیپوساکشن بر روی بیمارانی که پوستی با خاصیت ارتجاعی خوبی دارند، موثر است، زیرا در هنگام جمع شدن پوست، از ایجاد امواج و چین‌های دیگر که حتی از چربی‌های اضافی ناخوشایندتر هستند، جلوگیری می‌کند. پوست آسیب دیده در اثر کاهش وزن قابل توجه ، منع مصرف این روش است.

 

سایر مطالب:

تخلیه چربی شکم بدون جراحی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی