سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی بینی برای چه افرادی خطر دارد ؟

چه کسانی کاندیدای مناسب انجام عمل جراحی زیبایی بینی نمی باشند؟

جراحی زیبایی بینی یک عمل کاملا اختیاری است اما  جراحان پلاستیک اجازه انجام این عمل را به بعضی افراد نمی دهند. بهتر است بگوییم که اگر این دسته از افراد متقاضی عمل باشند باید مسئولیت عواقب احتمالی آن را خودشان به گردن بگیرند.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی 

: برای جراحی بینی از بیهوشی عمومی استفاده می شود به همین دلیل احتمال بروز واکنش های آلرژیک نسبت به این مواد وجود دارد و افراد مبتلا به بیماری های قلبی ممکن است در اثر این واکنش های آلرژیک، جان خود را از دست بدهند. پس فراوموش نکنید اگر بیماری قلب دارید و یا حساسیتی به مواد بیهوشی دارید حتما به پزشک جراح خود اطلاع دهید.

بیماران دیابتی:

بیماران دیابتی مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی نیز هستند و روند بهبود زخم در افراد دیابتی بسیار کند است همچنین می تواند مشکلات جدی مانند عفونت را به دنبال داشته باشد به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت اصلا گزینه مناسبی برای عمل جراحی بینی نمی باشند.

افراد مبتلا به کم خونی حاد:

خونریزی یکی از مشکلاتی است که امکان دارد در حین عمل جراحی اتفاق بیافتد پس اگر فردی مبتلا به کم خونی حاد باشد در صورت بروز این مشکل، بدنش واکنش های شدیدی نشان می دهد و یا حتی در موارد حاد هم ممکن است جان فرد به خطر بیافتد. در نتیجه انجام آزمایش های قبل از عمل برای بررسی عدم ابتلا به کم خونی حاد بسیار با اهمیت است.

اختلالات تنفسی و بیماران ریویی:

بعد از انجام عمل بینی تنها راه نفس کشیدن از راه دهان است. در نتیجه برای افرادی که مشکلات تنفسی یا بیماری های ریویی دارند عمل بینی امکان بروز مشکلات جدی را برای این افراد دارد.

 مصرف‌کنندگان دخانیات یا مشروبات الکلی :

امکان خونریزی در حین عمل وجود دارد اما خطر اصلی که افراد سیگاری و الکلی را تهدید می کند افزایش شدت خونریزی است. چرا که مصرف سیگار و الکل تاثیرات مخربی بر سیستم ایمنی بدن می گذارند. پس افرادی که عادت به مصرف دخانیات دارند بهتر است قبل از عمل، اعتیاد خود را به این دو ماده ترک کنند.