سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟ 

پوست اطراف چشم به خصوص نازک و بسیار متحرک است بنابراین با افزایش سن، شیوه زندگی، قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مختلف مانند اشعه ماوراء بنفش، پلک های بالا و/یا پایین ممکن است آرامش را نشان دهند که در برخی موارد با تجمع رسوبات چربی در دایره تاریک همراه استاین جنبه از نگاه آویزان و غمگین را می توان با آناتومی چارچوب اطراف مدار نیز برجسته کرددر برخی افراد نیز پتوز پوست اهمیت ویژه‌ای دارد: افتادگی غیرطبیعی است و سپس از «پتوز» یا بیماری افتادگی پلک صحبت می‌کنیمبلفاروپلاستی شامل جوانسازی ظاهر با از بین بردن پوست و چربی اضافی است .

در بلفاروپلاستی فوقانی ، فتق های اضافی پوست و چربی که ظاهری سنگین و خسته به چشم ها می دهند، برداشته می شوند.

در بلفاروپلاستی تحتانی، پزشک پلک های پایینی را که به دلیل افتادگی پوست افتاده، مچاله یا چروک شده و به دلیل تجمع چربی سنگین شده اند، اصلاح می کندجیب های چربی نیز با این روش از بین می روند.

چه سنی برای بلفاروپلاستی انجام می شود؟

به طور دقیق، هیچ محدودیت سنی برای انجام بلفاروپلاستی وجود ندارد، این کیفیت پوست است که تعیین می کند آیا این مداخله اندیکاسیون دارد یا خیراین باید شل شدن (ظاهر چین و چروک، چین و چروک، افتادگی و غیره) و/یا تجمع چربی (یا فتق های چربی) در پلک ها یا گوشه بیرونی چشم را نشان دهد.

فقط یک مشاوره و معاینه بالینی توسط دکتر بلهاسن تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بلفاروپلاستی اندیکاسیون دارد یا خیر را ممکن می سازدبه طور کلی، میانگین سنی برای این جراحی پلک 45 سال است.

 

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود و بین نیم ساعت تا یک ساعت بسته به اینکه جراح دو یا چهار پلک را عمل کند انجام می شود .

اگر با سایر روش های جراحی همراه نباشد، اغلب به صورت سرپایی انجام می شود.

برای اصلاح پلک بالا : برش در چین پلک ایجاد می شود و 1 تا 2 سانتی متر به بیرون امتداد می یابدجراح برش را با شکل چشم تطبیق می دهد، سپس اقدام به برداشتن پوست اضافی و پاکت های چربی می کند و سپس لیفت پوست را انجام می دهد.

برای اصلاح پلک های پایین ، برش همسطح با مژه ها تا گوشه بیرونی چشم ایجاد می شودجراح پاکت های چربی را از داخل پلک پایین می کشد، پوست اضافی برداشته می شود، چین و چروک ها اصلاح می شوند و رگ ها سوزانده می شوندبرای جلوگیری از اکتروپیون - یعنی چرخش خارجی لبه آزاد پلک - و تداوم نتیجه کشش مجدد، لازم است که کشش مجدد عضله اربیکولاریس را همراهی کنیم.

اگر فقط پاکت ها درمان شوند، هیچ برشی و در نتیجه هیچ جای زخمی وجود ندارد.

در همه موارد، اینها به گونه ای ساخته شده اند که تا حد امکان محتاطانه و حتی نامحسوس باشند.

ما می‌توانیم تزریق اسید هیالورونیک (با اثرات گذرا) یا چربی - لیپوفیلینگ - را برای درمان دائمی حلقه‌های سیاه یا ظاهر گودافتاده چشم ترکیب کنیمبنابراین با ایجاد تعادل مجدد در نواحی سایه و نور، ظاهر درخشندگی و جوانی پیدا می کندامکان برنامه ریزی جلسات لیزر برای پاک کردن خطوط ریز (چروک پای کلاغی) وجود دارد

عوارض بعد از عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بخیه ها با نخ های غیر قابل جذب ساخته می شوند که در روز پنجم کشیده می شوند .

ناراحتی ناشی از بلفاروپلاستی به تدریج کاهش می یابد، با این حال، ممکن است در چند روز اول در بستن چشم ها به درستی مشکل وجود داشته باشد.

بلفاروپلاستی درد واقعی ایجاد نمی کند . در صورت کشش پلک، مصرف مسکن های ساده کافی است. شما همچنین می توانید چشم های آبکی داشته باشید. قطره های سرم فیزیولوژیکی برای تسکین احساس ناراحتی تجویز می شود.

در سه روز اول باید استراحت کنید و از هرگونه تلاش عمده خودداری کنید و سپس فعالیت های معمول خود را از سر بگیرید. معمولاً بعد از یک هفته تا 10 روز می توانید دوباره کار را شروع کنید. اما بسته به حرکاتی که جراح انجام می دهد، گاهی اوقات می توانید فعالیت های اجتماعی یا حتی حرفه ای خود را از روز بعد از سر بگیرید.

تورم و کبودی بعد از حدود ده روز فروکش می کند و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

توصیه می شود برای مدتی از عینک آفتابی استفاده کنید و از نمایشگرها (تلویزیون، تلفن هوشمند) اجتناب کنید، چشم های کمی تحریک شده و حساس تر به نور هستند.

از سرگیری ورزش تنها پس از دو تا سه هفته انجام می شود.

 

سایر مطالب:

 علت برگشت دوباره شکم بعد از عمل آبدومینوپلاستی

برداشتن چربی اضافه شکم بدون عمل جراحی

جراحی پلاستیک چیست؟