سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع پروز سینه و چگونه انجام شدن جراحی پروتز سینه

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه که با نام سیلیکونی سینه یا ایمپلنت سینه نیز شناخته می شود، یک ماده پرکننده پزشکی بسیار بادوام است که امکان کاربردهای زیبایی مانند بزرگ کردن و بلند کردن سینه ها را به دلخواه می دهداین ماده پزشکی که عموما در کاربردهای زیبایی مانند بزرگ کردن باسن و سینه استفاده می شود، به شکل بدن تولید می شود.

در کاربردهای زیبایی سینه که با سینه های مصنوعی انجام می شود، پروتزهای آب نمک، میکروپروتزهای حاوی ژل یا پرکردن سینه با تزریق چربی می توانند به عنوان جایگزینی برای مواد سیلیکونی در نظر گرفته شوندبا این حال، رایج ترین پروتز ارجح در عمل های زیبایی مانند بزرگ کردن سینه یا لیفت، مواد سیلیکونی است.

تمام کاربردهای زیبایی که با سیلیکون یا سایر پروتزهای سینه انجام می شود توسط جراحان پلاستیک انجام می شودبا این حال، اگر در مورد روند رشد سینه سوالی دارید، باید با متخصص زنان مشورت کنیدمتخصص زنان سعی می‌کند با استفاده از آزمایش‌های هورمونی علل زمینه‌ای مشکلاتی مانند رشد نکردن سینه‌ها را مشخص کند و ممکن است شما را به روش‌های مختلف درمانی هدایت کند.

انواع پروتز سینه چیست؟

پروتزهای مورد استفاده در جراحی‌های بزرگ‌کردن، بازسازی یا شکل‌دهی سینه معمولاً از ژل‌هایی ساخته می‌شوند که برای اهداف پزشکی ساخته شده و با تقلید از بافت ماهیچه‌ای سینه تولید می‌شونداین ژل ها که در برابر آسیب و ضربه بسیار مقاوم هستند و عموماً خراب نمی شوند، انواع مختلفی برای مصارف مختلف دارند.

انواع سینه های مصنوعی عبارتند از:

پروتزهای سیلیکونی

سیلیکون، یکی از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در عملیات‌هایی مانند زیبایی سینه و بزرگ‌کردن باسن ، از ژل‌هایی تولید می‌شود که بافت نرم سینه را به عنوان نمونه انتخاب می‌کننداین ساختار که تماماً از ژل تشکیل شده است به عنوان یک سینه مصنوعی عمل می کند و در معرض سایش یا از هم پاشیدگی قرار نمی گیرد و اثر آن برای سال ها ماندگار است.

پروتز سینه سیلیکونی دارای ساختاری با روکش پلی یورتان است، به این معنی که پس از قرار گرفتن در زیر بافت ماهیچه ای سینه ها، به لطف پلی اورتان به بافت ها نمی چسبدعلاوه بر این، معمولاً از دو نوع پروتز سیلیکونی استفاده می شود: سیلیکون سینه گرد و سیلیکون آناتومیک.

سیلیکون های سینه گرد (پروتز) هنگامی که روی سینه اعمال می شود، جلوه ای گرد ایجاد می کندپروتز سیلیکونی تشریحی یک فرم طبیعی سینه ایجاد می کند زیرا ساختار طبیعی سینه به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود.

 

پروتزهای آب نمک (سالین).

اگرچه امروزه ترجیح داده نمی شود، یکی از دیگر مواد پرکننده پزشکی توسعه یافته برای ایجاد اثر پرکننده در کاربردهای زیبایی سینه، پروتزهای آب نمک استپروتز سینه آب نمک حاوی آب نمک استریل است که از نظر شکل شبیه به سیلیکون های ساخته شده از ژل است، اما از نظر ویژگی ها با سیلیکون ها متفاوت است.

مایع سالین با توجه به اندازه‌گیری‌های زیبایی سینه‌ها درون یک غلاف روکش‌شده با پلیمر پر می‌شود.این مایع نمکی و غلاف پلیمری اثر بزرگ‌کننده و حجم‌دهنده‌ای در زیر بافت ماهیچه‌ای سینه‌ها ایجاد می‌کنداز آنجایی که پروتزهای آب نمک دارای معایبی نسبت به پروتزهای سینه سیلیکونی ساخته شده از ژل هستند، امروزه این روش ترجیح داده نمی شود.

میکروپروتزهای ژل

ریز پروتزهای ژلی که عموماً در مواردی که مشکلات نامتقارن بین دو سایز سینه وجود دارد استفاده می شود، از ژل های سیلیکونی ساخته شده اند، اما طراحی و ساختار پرکننده آنها مانند سینه های سیلیکونی استاندارد نیستسینه های سیلیکونی دارای پروتزهای استانداردی هستند که با توجه به اندازه سینه ها گرد و آناتومیک هستنداز طرف دیگر ریز پروتزهای سیلیکونی بسیار کوچکتر هستند و برای از بین بردن مشکلات نامتقارن و ایجاد یک اثر حجیم جزئی به جای اثر بزرگ شدن سینه استفاده می شوند.

در روش‌های ترجیحی برای جراحی بزرگ کردن سینه، عمل را می‌توان با ژل‌های سیلیکونی گرد یا آناتومیک شبیه‌سازی کرد، در حالی که هدف ژل‌های میکروپروتز ایجاد ظاهری طبیعی در سینه‌های هدف است.

 

کاربرد سینه های مصنوعی چیست و در چه جراحی هایی استفاده می شود؟

پروتز سینه، یعنی ژل های سیلیکونی، توسط جراحان پلاستیک در بسیاری از عمل های زیبایی سینه استفاده می شودسیلیکون های مصنوعی که در مواردی که سینه ها به طور جزئی یا به طور کامل در نتیجه سرطان، ضربه یا برخی عوامل مادرزادی از بین رفته اند، استفاده می شوند، همچنین می توانند برای اهدافی مانند ایجاد بافت سینه از ابتدا ترجیح داده شوند.

اعمالی که معمولاً در آنها از سیلیکون های پروتز سینه استفاده می شود عبارتند از:

بزرگ شدن سینه

لیفت سینه

اصلاح نامتقارن سینه

بزرگ شدن سینه

بازسازی سینه

این روش های زیبایی که برای سینه ها اعمال می شود بسته به انتظارات شخصی افراد متفاوت استبرای مثال افتادگی سینه که در دوران بارداری و بعد از زایمان در افراد شایع است، با بلند کردن پروتز قابل اصلاح استبرای کسانی که از سینه های کوچک خود راضی نیستند، جراحی های پرکردن و بزرگ کردن سیلیکون انجام می شود.

جراحی پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

اگرچه جراحی های زیبایی سینه، که شامل فرآیند گذاشتن سینه های مصنوعی می شود، بسته به هدفی که برای آن انجام می شود، شامل برخی از روش های مختلف می شود، اما روش ها به طور کلی یکسان هستندقبل از جراحی، جراح پلاستیک یک ارزیابی اولیه از انتظارات شما پس از عمل انجام می دهددر طول این فرآیند ارزیابی اولیه، کارشناس پیامدهای کاربرد زیبایی شناسی را با منابع دستیار شبیه سازی می کند.

پس از انجام مصاحبه اولیه، مراحل جراحی پروتز سینه به شرح زیر است:

قبل از جراحی و اعمال بیهوشی عمومی محیط مناسبی تهیه می شود.

بسته به هدف عمل، برشی در ناحیه زیر پستان یا ناحیه زیر بغل ایجاد می شود.

سینه پروتز به طور مناسب در مناطقی که برش ها اعمال می شود قرار می گیرد.

ظاهر نامتقارن پس از قرار دادن پروتزهای سیلیکونی در ناحیه قفسه سینه به دست می آید.

پس از قرار دادن پروتزها، نواحی برش با بخیه زدن مناسب بسته می شوند.

جراحی پروتز سینه بسته به هدف عمل ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر باشد؛ عمل تقریباً 1 تا 3 ساعت طول می‌کشدعمل‌های زیبایی سینه که عموماً با سیلیکون‌های مصنوعی انجام می‌شوند، عمل‌هایی بدون خطر هستندزمانی که این عمل توسط جراحان متخصص و با تجربه در زمینه کاری خود انجام شود، عمل موفقیت آمیزی است که افراد می توانند نتایج زیبایی را که می خواهند به دست آورند.

آیا جراحی پروتز سینه دردناک است؟

از آنجایی که جراحی پروتز سینه با بیهوشی عمومی انجام می شود، در حین جراحی هیچ دردی احساس نمی شودبا این حال، ممکن است به دلیل برش هایی که پس از جراحی در بافت های عضلانی قفسه سینه ایجاد می شود، برای مدت معینی درد وجود داشته باشدبه طور کلی تورم، کبودی و درد در هفته های اول پس از جراحی ایمپلنت سینه یک فرآیند طبیعی جراحی است و پزشک شما را در مورد داروهای حمایتی و کاربردهای لازم برای این شرایط احتمالی به شما اطلاع می دهد.