سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوارض و خطرات جراحی ابدومینوپلاستی

 

عوارض و خطرات جراحی ابدومینوپلاستی 

خونریزی یا تشکیل هماتوم (کبودی)

پس از عمل، ممکن است خونریزی یا تشکیل هماتوم (کبودی) رخ دهد. عفونت زخم می تواند بهبود زخم را به تاخیر بیندازد.

اختلالات تشکیل اسکار

اگر اسکار تحت کشش باشد، تشکیل اسکار می تواند مختل شود.

آسیب فشار به اعصاب و بافت های نرم

در موارد نادر، آسیب فشار به اعصاب و بافت نرم ممکن است رخ دهد. معمولا در عرض چند هفته برطرف می شوند.

بی حسی در ناحیه عمل

برخی از بیماران ممکن است به دلیل آسیب به اعصاب پوست دچار بی حسی شوند. به طور معمول، احساسات پوست در عرض چند ماه به طور کامل ترمیم می شود. در موارد استثنایی ممکن است احساس بی حسی باقی بماند.

تورم و بی نظمی در ناحیه شکم

گاهی اوقات تورم در ناحیه جراحی می تواند بین 6 تا 12 ماه باقی بماند. شکل نهایی شکم اغلب تنها پس از 12 ماه به دست می آید.

از طریق تمرینات ماهیچه ای ایزومتریک، که خوشحال می شویم به شما نشان دهیم، می توانید گردش خون و تامین اکسیژن را تحریک کنید. بهبود زخم پوست و تورم تقریباً 14 تا 21 روز طول می کشد، اما بهبود نهایی تنها پس از چند هفته قابل انتظار است.

اختلال در گردش خون و بهبود زخم

اختلالات گردش خون و بهبود زخم نادر است. سپس اسکارهای گسترده ای ایجاد می شود که ممکن است برای دستیابی به نتیجه مطلوب از نظر نوری به جراحی اصلاحی نیاز داشته باشد. با استعداد مناسب، اسکارهای برآمده، ضخیم، تغییر رنگ و دردناک (کلوئید) ممکن است ایجاد شود. چنین اسکارهایی گاهی نیاز به جراحی اصلاحی دارند.

تشکیل لخته های خون (ترومبی)

لخته شدن خون (ترومبی) نادر است، اما می تواند منجر به انسداد یک رگ خونی شود که می تواند تهدید کننده زندگی باشد (مانند آمبولی ریه) و همچنین می تواند منجر به مرگ شود. برای محافظت در برابر این، بلافاصله پس از عمل، جوراب های ترومبوز مناسب بپوشید.

عفونت های زخم

عفونت زخم می تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم شود. آنها اغلب با آنتی بیوتیک درمان می شوند. در موارد شدید، آبسه (جمع آوری چرک) و نکروز (مرگ بافت) می تواند ایجاد شود.

وقوع سروما/آب زخم

یک پیامد معمولی تامی تاکس، ظاهر شدن مایع زخم (سروما) به دلیل سطح داخلی نسبتا بزرگ زخم است. بنابراین در برخی از روش ها از تخلیه زخم برای مدت طولانی تری برای جلوگیری از باقی ماندن مایع در زخم استفاده می شود. اگر مایع زخم یا سروما تشکیل شده باشد، می توان آن را از طریق سوراخ برداشت.

در صورت بروز عارضه چه باید کرد؟

در صورت بروز عوارض یا مشکلات، باید با جراح خود تماس بگیرید. متخصص شما مورد شما را می شناسد و عمل به بهترین شکل انجام شده است. بنابراین، ساده‌ترین راه برای دادن اطلاعات در مورد آنچه می‌توانید یا باید انجام دهید، است.

با این حال، در اصل، قبل از تصمیم گیری در مورد متخصص خود، باید توجه داشته باشید که یک عارضه ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد. و هر چه تلاش بیشتر باشد، اینها بیشتر خواهد بود (مثلاً به دلیل هزینه های ترجمه گزارش عملیات و غیره). بنابراین باید قبل از عمل (از جمله در صورت بروز عارضههر گونه سؤالی را با جراح خود روشن کنید تا در صورت بروز مشکل دقیقاً بدانید که چگونه باید ادامه دهید

 

سایر مطالب:

علت سفت شدن شکم بعد از عمل ابدو

انواع روش های لاغری شکم بدون جراحی